Klaasje

Een merk dat smaak geeft aan vriendschap

“Klaasje is meer dan een drankje, het is vriendschap in een blikje”

Branding

Strategie

Design

Positionering

Tone of voice

Vier vrienden uit Amsterdam lanceerden hun eigen hard seltzer: Klaasje. Ze wilden dat het merk beter liet zien wie ze zijn en waar het écht voor staat.

Het concept

Klaasje gaat over vriendschap, plezier en doen wat je zelf lekker vindt.
Daaruit ontstond De Smaakmakers. Niet alleen omdat ze hun eigen smaken bedenken, maar ook omdat ze smaak geven aan het leven. Het draait om vriendschap, plezier en doen wat je zelf lekker vindt.

Het resultaat

Vanuit het concept maakte ik een merkboek waarin alles samenkomt: missie, visie, waarden, tone of voice en ontwerp.

Klaasje is meer
dan een drankje,
het is vriendschap
in een blikje

Ik klaas.
Jij klaast.
Wij klazen.